The Cave

A

profitant algun d'aquests períodes de rebaixes de Steam, vaig comprar un joc que és diu The Cave. Del poc que vaig poder veure del joc abans de comprar-lo, el disseny dels personatges em va entusiasmar, quelcom purament estètic. Això com és evident pot enganyar, ja que no sempre uns gràfics bons a primera vista impliquen un joc bo. Però me la vaig jugar. 

Desenvolupador:  Double Fine Productions
Editor:  Sega
Data publicació: 23 de Febrer 2013 (PC)
Ja fa temps de les primeres partides, la veritat sigui dita, però recordo que els tocs d'humor, els personatges del joc, com estan dissenyats i sobretot els seus moviments em van enamorar. Em recordaven moltíssim a una aventura gràfica que en el seu moment em va deixar al·lucinant, parlo de Day of the tentacle. Pel qui no ho recordi era una mena de segona part, crec, del Maniac Mansion, on una sèrie de personatges extravagants en una mansió on passaven certes aventures. Més enllà de la historia el que era molt bo eren els personatges i els tocs d'humor d'aquella aventura gràfica, igual que en The Cave.
I per que explico tot això, doncs per que casi de casualitat llegint noticies sobre jocs, vaig llegir que un dels creadors de The Cave, és en Ron Gilbert. I justament aquest paio va ser el responsable de Maniac Mansion (1987), i va dissenyar els personatges i part de Day of the Tentacle (1993). A part va col·laborar en diferent grau amb The secret of monkey island, Indiana Jones and the Last Crusade, Monkey Island 2,  i no continuo que per això ja està la Wikipedia. Pata pam, això explicava moltes coses, ara entenc per que em va agradar tant l'aspecte visual de joc i per que dintre del tipus de joc que és el vaig gaudir tant.

El joc és un plataformes, amb una mica d'aventura i puzzles o enigmes, on caldrà utilitzar els tres personatges que pots portar durant la partida per anar superant-los i avançar al joc. Hi ha set personatges diferents, cadascú amb les seves habilitats concretes.


El cavaller té una mena d'halo que el fa immortal. El "paleto" té com a habilitat fer una mena de globus de mocs al voltant del seu cap, li permet aguantar la respiració sota l'aigua. La científica pot piratejar les consoles d'accés. La visitant del futur es pot teletransportar. L'aventurera  pot escalar zones altes gràcies a una mena de corda que té. Els bessons poden fer una mena de copia d'ells mateixos per que sembli que estan fent alguna cosa. El monjo té el poder de la telekinessis.

Conté sis missions comuns, és a dir que es fan si o si, independentment dels personatges que utilitzis:
  • The Campfire
  • The Gift Shop
  • The Mine
  • The Zoo
  • The Island
  • Return to the Gift Shop

I després hi ha set missions específiques, una per cada personatge. Així que depenen dels personatges seleccionats durant el joc s'hauran de fer unes o altres. Les missions són:

  • The Knight's Castle
  • The Hillbilly's Carnival
  • The Adventurer's Pyramid
  • The Twins' Mansion
  • The Time Traveler's Museum
  • The Scientist's Silo
  • The Monk's Temple

Com ja he dit el joc em va agradar força, cal reconèixer que en algun moment les missions es fan pesades, has d'anar endavant i endarrere, movent els personatges d'un lloc a l'altre, i això s'arriba a fer pesat. Els moviments dels personatges son divertits i les missions tenen la seva gràcia, però com tot es torna una mica repetitiu. També cal dir que un cop acabat el joc, doncs no té gaire més, vull dir que no té molt repetir a no ser que vulguis complir tots els "achivements" del Steam.

Us passo una sèrie de gameplays que he anat fent del joc, bàsicament és un walkthrough de tot el joc, per tant es poden veure tots els personatges (els vaig afegint a mida que els acabo de penjar).




Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts