FPS en PC vs FPS en consola

finals del passat any, una mica abans de nadal, vaig comprar-me una Playstation 4. Sí, recalco el ME perquè molta gent es pensa que era pel meu fill i no, era per mi i si de cas li deixo jugar a ell. Però això ja és un altre tema, jo volia comentar la meva experiència amb els FPS. First Person Shooters o dit d'una altra manera, aquells jocs on veus una mà, una arma i un munt d'enemics. Cal usar l'arma fins a no deixar-ne ni un d'en peus. Val, no és sempre així, hi ha de tot. Sempre m'han agradat, bé, sempre que han tingut una bona història i ambientació al darrere.
Recordo encara les primeres partides al Wolfenstein 3D i ha plogut molt des de llavors.


Més tard Doom i Quake van iniciar una revolució i per mi el gran referent Half-life. Aquest últim és el que realment va fer canviar el meu punt de vista sobre aquests jocs. La seva història i ambientació et portaven a un altre món.


Far Cry va ser el meu següent referent, gràficament brutal i una història emocionant també. Pel mig, Medals of honor plens d'història bèl·lica ambientada en la segona guerra mundial i algun que altre FPS que ja no recordo. Últimament, Titanfall, Battlefield 4 i els Black Op de torn, han permès que tingues contacte amb el multijugador d'una forma més intensa.


Per una altra banda ja fa uns quants anys vaig comprar la Playstation 2, un saldo perquè just acabava de sortir la 3. Un dels jocs que vaig comprar va ser el Call of duty. Deu minuts després de començar vaig treure'l de la consola i el vaig guardar a la seva caixa ... i allà està encara. No vaig tornar a provar-lo més. A partir d'aquell moment ho vaig tenir clar, impossible jugar a FPS amb un gamepad. No vaig poder jugar, no aconseguia apuntar ni mitjanament amb els dos sticks i menys si a sobre tenia que còrrer i saltar. Des de llavors vaig continuar jugant a aquests jocs en PC, res com el teclat i el mouse. Continuo opinant igual però he de dir que últimament he pogut provar Battlefield 4 i la beta del 1 en la Playstation 4. L'experiència després de jugar cert temps i haver-me acostumat als gamepads ha canviat lleugerament. No es tant complicat, però hi ha una corba d'aprenentatge que cal superar, cosa que fa uns anys no vaig ni intentar. Sempre he sigut força dolent jugant a aquests jocs, més si ho comparo amb el que és veu en les partides multijugador, però diria que avui per avui com a mínim sóc tant dolent en el PC (mouse + teclat) com en la PS4 (gamepad).

Ja que hi som poso una de les partides en PS4 al Black Ops 3, he de dir que tot i el que es veu, és una de les millors que he fet últimament.





Comentarios

Entradas populares de este blog

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts