Limbo


Desenvolupador:  Playdead
Editor:   Playdead
Data publicació: 21 de Juny 2010 (PC)

N

o se quan vaig comprar aquest joc. El que és fàcil és saber perquè. El més probable és que veies algun anunci a Steam, entres i després de veure algun vídeo i alguna imatge no crec que m'ho penses gaire. Una vegada més l'estètica del joc em va atrapar per sobre de la resta d'aspectes.
Jo el considero una barreja de plataformes, puzle, i els tocs tètrics li donen un aire de joc de terror. Però com no sóc gaire bo posant etiquetes millor ho deixo aquí. És un joc indie, probablement un dels primers que vaig comprar, i segurament el que m'ha fet confiar en altres i atrevir-me a comprar-ne més. Té ja uns anys però justament per no ser la part tècnica la més important sinó l'atmosfera del joc, crec que és totalment vigent. He de reconèixer que el joc es força macabra. El personatge mor moltes vegades i cada una és més bestia que l'anterior. 


Història


Tot comença al bosc, on un nen perdut, està buscant la seva germana. Haurem de guiar-lo pel bosc superant les diferents trampes. Des de salts on el personatge pot caure en un llit de punxes, a saltar per sobre trampes d'óssos, escapar d'una aranya gegant o fins i tot d'altres nens. Trampes que en no superar-les acaben amb la vida del personatge de les formes més macabres inimaginables. El prova-error en aquest joc es converteix en prova-mort, ja que tardo o d'hora segur que acabes morint. A mesura que el joc avança arribem a una ciutat mig derruïda, per acabar trobant-nos al final de nou al bosc. El final, doncs no l'explico però va tenir la seva polèmica.

Opinió


El joc m'encanta. La història colpidora i tètrica em va atraure des del començament. Gràficament és impecable,  amb una aparent senzillesa aconsegueix que l'aura de foscor del joc t'envaeixi. Tot el joc és en blanc i negre, amb unes quantes siluetes i ombres n'hi ha prou. I sobretot els ulls blancs del personatge que per algun estrany motiu impacten molt. Crec que la senzillesa dels sons i les imatges, barrejat amb un motor de físiques força bo li donen un toc original, que a mi m'encanta. Les físiques dels objectes i del propi personatge no estan malament, fan que els moviments siguin una mica peculiars, evidentment tot és millorable.

Gameplay


Poso a continuació un gameplay curtet per veure com és la dinàmica de joc i l'aspecte que té.


Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts