Ready Player One

Autor: Ernest Cline
Editorial: Random House
Any publicació: 2011

F

a poc un company de feina em va recomanar Ready Player One.  Vaig haver de preguntar el títol dues o tres vegades per que no el pillava. Segurament és alguna novel·la super coneguda i jo he estat l'últim en enterar-me, en qualsevol cas ha acabat caient a les meves mans, bé de fet va acabar caient dintre del Kindle. 
Amb poques paraules el company em va convèncer per comprar el llibre i llegir-lo... si llegir-lo perquè comprar un llibre esta bé però si no el llegeixes perd una mica de gràcia...de fet perd tota la gràcia. Sigui com sigui, el company de feina em va dir: referències a videojocs, pel·lícules i música dels anys 80 aprox. Pam, ja està, amb això ja en vaig tenir suficient, va ser arribar a casa, entrar a Amazon, cercar el llibre, entregar el meu fetge i part del ronyó dret i als pocs segons el llibre carregat al Kindle. 
Bé després de tot aquest dramatisme, he de dir que em va costar una mica el començament del llibre, però cap novetat, sempre em passa. Passades les presentacions inicials el llibre em va enganxar i va ser qüestió d'uns tres dies acabar-lo, comptant que estàvem al mig de les festes nadalenques no està malament. El llibre va accelerant poc a poc, i per quan pilla velocitat de creuer la història em va atrapar i ja no podia parar. En quan a referències, doncs si el llibre no para de fer referència a casi tot el que es pot fer referència d'aquella època, fins i tot diria  que una mica massa i tot. Moltes de les referències a videojocs i recreatives em van pillar fora de joc, la veritat es que als 80 encara era força petit. Pel que fa a pel·lícules el tema és diferent, moltes de elles les havia vist. Tot i semblar una tonteria, totes aquestes referències als 80 tenen el seu sentit dintre la història i li donen un punt a la novel·la, fa que em caigui més bé el llibre.
No cal dir que el llibre m'ha encantat!


Resum del llibre


En un futur relativament proper una gran crisis energètica ha canviat el món tal com el coneixem avui en dia. En mig d'una realitat dura, on la pobresa forma part d'una gran part de la població, triomfa una nova realitat, la realitat virtual de OASIS, un sistema desenvolupat per James Halliday, que permet a la gent treballar, estudiar, comprar, jugar entre moltes altres coses. OASIS forma part de la vida de molta gent i és una part important de l'economia. La novel·la comença quan James Halliday mor, En un vídeo postum explica al món sencer que la seva multimilionària herència està oculta en el algun lloc dintre de l'univers virtual de OASIS. Acaba el seu vídeo donant la primera pista per trobar-la. Aquest vídeo desencadena una mena de febre de l'or. En la cerca per l'herència apareix una gran corporació IOI (Innovative Online Industries) que fitxa als millors cercadors per que trobin l'herència, amb l'objectiu de dominar i explotar OASIS a nivell comercial, cosa que la majoria de la gent no vol. També hi ha un munt de cercadors independents amb finalitats més "bones". Entre aquest grup de gent trobem al protagonista, en Wade, un noi acomplexat, amb un entorn familiar complicat, que troba en OASIS una font inacabable d'informació i aprenentatge.
La primera pista al igual que les següents que anirà resolent el protagonista, estan basades en les experiències de joventut de James Halliday, les seves experiències durant els 80. Això vol dir partides al Dungeon And Dragons, pel·lícules com War Games, i un no parar de coses més. Com és normal en Wade trobarà uns quants amics durant el seu camí pels enigmes, i entre tots lluitaran contra els cercadors de la corporació IOI per aconseguir l'herència d'en Halliday i el control sobre OASIS.

Com ja he dit, passades les primeres pàgines la novel·la agafa velocitat, és més dinàmica, tot i les mil explicacions i referències a temes dels 80. És molt pel·liculera, no crec que costes gaire fer-ne un guió, i rodar una pel·lícula. Totalment recomanable com un divertimento, una novel·la d'aventures, un joc en si mateixa.

Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts