Game Dev Tycoon

Desenvolupador:  Greenheart Games
Editor: Greenheart Games
Data publicació: 10 de Desembre 2012 (PC)

H

i ha simuladors i simuladors. Vull dir que hi ha simuladors divertits, entretinguts, ja que saben barrejar la simulació amb tocs arcade o acció per no fer-se pesats. Existeixen uns quants simuladors d'aquests estil, per exemple alguns simuladors de cotxes. Després hi ha tots els simuladors que són súper detallats, que tens mil opcions, igual que en la vida real i per mi acostumen a ser més pesats de jugar. Per exemple el Train Simulator, o el Flight Simulator, on per començar a fer anar el tren o l'avió necessites un master (si, ja ho sé exagero una mica). En aquest cas parlaré del Game Dev Tycoon, un simulador econòmic o d'empresa, per dir-ho d'alguna manera. Recordo que es va posar de moda en el seu dia tot un conjunt de simuladors d'aquest tipus. Hi havia jocs com el Them Park, el Them Hospital, i els més coneguts Simcity o Sims mateix. En cada cas havies de construir i gestionar una infraestructura, un parc temàtic, un hospital, una ciutat i en el cas dels Sims doncs has de gestionar la teva "vida".


Història


Doncs realment no hi ha història, es tracta d'un simulador d'empresa. En aquest cas una empresa de videojocs. Tot comença en un garatge, on el nostre personatge començarà a amb un nombre limitat de recursos per crear el primer videojoc. Es tracta d'escollir bé el tema del joc, el tipus de joc i la plataforma sobre la qual el farem. A mesura que es va desenvolupant els videojocs el personatge genera una sèrie de punts d'experiència que ens permetran evolucionar les nostres capacitats. Cada videojoc que fem rep una puntuació per part de la premsa i rebem un certs ingressos segons l'èxit de vendes que tingui. Amb els punts d'experiència que anem acumulant es poden aconseguir noves habilitats, per exemple nous temes pels videojocs, millorar la velocitat de programació, etc. Un primer pas és acumular un milió de dollars i poder llavors buscar unes oficines més grans, on podrem contractar gent per així poder fer més tasques a la vegada. A mesura que avancem s'afegeixen nous paràmetres a la simulació, tenint així més coses a controlar. Per exemple apareixen moltes més plataformes de desenvolupament, podrem investigar i desenvolupar les nostres pròpies consoles, podrem fer petits treballs per altres empreses, i moltes coses més. Evidentment com més creix l'empresa, cal tenir en compte més coses, els sous de la gent, quan han de fer vacances i descansar, assignar gent a la investigació, crear motors pels videojocs, i un llarg etcètera.

Opinió


El jocs m'ha agradat més del que pensava. Creia que seria molt monòton, i en part ho és, però al principi es comença amb poques coses a controlar i s'avança força ràpid. A mesura que avancem dintre el joc el ritme decreix i cal tenir en compte més factors per desenvolupar videojocs. Aquí és on el joc es fa més pesat. Es divertit veure els noms que han pensat per no haver de anomenar els noms reals de les video consoles, suposo que temes de copyright.
No és el meu jocs preferit, però el trobo divertit i cada cert temps cau una partida, és divertit provar diferents combinacions de temes, plataformes i tipus de jocs per veure la puntuació que acaben rebent i si son un èxit de vendes o no.
A dia d'avui es pot trobar per uns 9 euros, jo he vist ofertes a 3 euros. Probablement a 9 euros es massa car però si el trobes per 3 o 4, crec que val la pena.


Vídeo

Com sempre m'agrada posar una mica de gameplay, en aquest cas son diferents moments del joc, al principi començant en un garatge i més endavant quan ja l'empresa creix.






Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts