HearthStone

Desenvolupador:  Blizzard Entertainment
Editor:   Blizzard Entertainment
Data publicació: 2014

M

ai he estat un amant dels jocs de cartes,  degut sobretot a que en sóc força inútil. Tot i això de quan en quan no està malament intentar-ho. 
Recordo que estan al institut es va posar de moda el joc de cartes Magic: The Gathering. Veia a molts companys acumular cartes super xules i fer partides on mana, terra i no se que més no parava de sonar. Tot i que no hi vaig insistir gaire, recordo haver intentat aprendre'n. Però si ja em costen els jocs amb quatre regles bàsiques imaginat un en el que hi ha un munt de combinacions i et cal tenir no se quantes cartes de mana per poder pujar una carta de no se que nassos que acaba restant vida al contrari. Vale, si, no hi vaig insistir gaire, em va fer pal i a més a més per jugar-hi calia demanar peles als pares i comprar unes quantes cartes. En qualsevol cas amb el pas del temps sempre m'ha quedat el cuquet d'aprendre Magic i algun dia aconseguiré aprendre'n.... encara que sigui a la llar d'avís. 
Fa un temps Blizzard em va enviar un correu publicitari on parlaven d'un nou joc, Hearthstone. Estava apunt d'esborrar el mail quan vaig veure free-to-play. Aquí em vaig parar, vaig llegir amb una mica més de detall el correu i finalment em vaig decidir a descarregar el joc. Total si diu Blizzard que mola jo els hi faig cas i punt. 
Sort que els vaig fer cas, per que HearthStone sense ser el meu joc de referència ni res similar, és un producte molt divertit, àgil, amb partides de pocs minuts, ideal per mi i la meva manca de temps.

Objectiu


Es tracta de jugar a cartes. Les primeres partides les fas contra la CPU, és una forma de practicar i aprendre com funciona el joc. La veritat és que és força senzill. Per començar esculls el personatge que vols portar, cada personatge té una habilitat específica i a part de les cartes comuns, n'hi ha unes quantes específiques del personatge. El joc s'inicia repartint quatre cartes a cada jugador, pots escollir retirar algunes de les cartes si no t'interessen per començar, i es substituiran per unes de noves (totalment aleatòries). Al principi només tenim un punt de mana, per tant només podem pujar al tauler cartes amb un punt de manà. Cada torn que passa, el mana augmenta un punt fins un màxim de 10. I a més a més a cada torn se'ns dóna una carta nova (també aleatòria). Les partides són per dos jugadors i cadascun comença amb 30 punts de vida. Es tracta d'anar pujant cartes al tauler per tal d'atacar i defensar-se. Com és lògic guanya el que aconsegueix treure tots els punts de vida de l'adversari. A part d'atacar amb cartes, segons quin personatge pot atacar directament al contrari, això si, cal tenir el manà suficient i només un cop per torn.
Existeixen diferents tipus de cartes. De forma general tindrem cartes de tipus encanteri, que llancen un atac o similar i desapareixen; cartes de "esbirros" que poden atacar a l'enemic o als seus "esbirros", cartes "esbirros" que tenen la propietat provocar (l'adversari les haurà de mata abans de poder atacar a altres "esbirros" o al personatge) i finalment cartes de "esbirros" amb la propietat carga que els permet atacar sense haver d'esperar un torn, només pujar-les al tauler.
A més a més dintre del joc hi ha l'opció de crear baralles de cartes personalitzades amb 30 cartes de totes les que tenim. No es poden agafar més de dues cartes iguals. Aquí rau una de les parts importants per guanya amb més facilitat. Tenir les cartes adequades ajuda molt, i per internet hi ha un munt de webs detallant tipus de baralles segons el personatge i l'estil de joc que un pràctica. La veritat és que això em supera una mica, així vaig fer una baralla una mica a ull i de moment per anar tirant ja vaig bé.

Opinió


Entendria perfectament que molts dels grans jugadors d'aquests tipus de jocs, més acostumats a Magic i similars diguin que aquest és una mica fluix. Està clar que no té la complexitat ni la gran quantitat d'opcions dels jocs de cartes, però això és precisament el que m'agrada a mi. Partides ràpides, i cadascuna diferent de l'altra. Aquesta agilitat i facilitat per entendre les funcions de les diferents cartes és el que més m'atrau. Si fos diferent, més complex, segurament no hagués jugat més d'una partida.
Cal destacar també que hi ha una versió per tablets Android i Ipads. Jo he provat la del Ipad Mini i és molt còmode de jugar i evidentment molt pràctic, totalment recomanable.

Gameplay


A continuació passo un petit gameplay, amb una partida ràpida.


Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts