Lego

R

ecordo força bé les hores que passava jugant amb Lego i Playmobil. Tot i que tenia un munt de Playmobil, recordo amb més estima el Lego. Recordo també algun que altre robot de Tente. Hauria de dir doncs que Lego ha estat el meu joc de construcció per excel·lència Recordo els regals esporàdics comprats a l'Abacus, petits paquets de Lego amb un cotxe o nau per muntar. Recordo la quantitat d'hores invertides muntant i desmuntant, ajuntant diferents "sets" per crear naus, encara que fos amb peces de cotxes, d'una moto o un castell.
No fa gaire en una visita al poble, buscant alguna joguina pels nens, vaig trobar una gran capça plena de joguines de la meva infantesa. És una experiència molt recomanable, retrobar-se amb les joguines de petit activa quelcom dins teu, tots els records vinculats a elles et venen a la ment en un instant. Del que quedava d'aquelles joguines recordava si estaven o no totes les peces abans de mirar-ho, quan i com es va trencar tal peça, etc. Entre tot el que hi havia a la capça varen aparèixer una sèrie de cavallers, algun cotxe petit i restes de la nau que més recordava. Era una nau en de policia (Space Police), amb una mica de paciència he trobat una captura de la capça original.
Com a curiositat diré que encara quedava part del manual amb les instruccions per muntar la nau, em va fer molta gràcia que aquell tros de paper encara estigues per allà.
Però aquesta entrada no és per recordar velles joguines sino per veure com han evolucionat, i déu ni do com han evolucionat. Diria que fa ja quatre anys que per Nadal vaig rebre un set de Lego amb una nau de Star Wars (Starfighter ARC-170). I per desgràcia (ironia ON) des de llavors tot ha anat a pitjor, han entrat a casa moltes naus més, i com ja disposàvem  de poc espai, ara encara menys.
La veritat és que sempre m'ha agradat Star Wars, suposo que és de les pelis que ens varen marcar a molts de la meva generació, recordo sempre Star Wars, Indiana Jones i Retorn al futur com les pelis que més veia (abans les posaven cada dos per tres per la televisió). Dit això diré que en sóc fan, però no sóc el típic que recorda el nom de tots els personatges secundaris, que es sap totes les trames de les pelis, les series d'animació relacionades o els llibres que es varen fer en el seu moment. M'agradava molt jugar als jocs per PC X-Wing i Tie Fighter, i recordo la sensació de portar les naus en aquell vell PC i realment imaginar que estava allà d'alt donant voltes. En qualsevol cas i tornant al tema, barrejant Star Wars i Lego, a mi ja em tenen guanyat. Fan des del primer minut. Evidentment algunes de les reproduccions que ha fet Lego tenen una qualitat discutible, però per mi n'hi ha prou en que hagin recuperat i fet les naus que més m'agradaven en el seu moment i no s'hagin quedat només amb les de les noves sagues:
  • X-Wing
  • A-Wing
  • B-Wing
  • Y-Wing
Només amb això ja sóc feliç. Durant aquests quatre anys he tingut temps per mirar una mica les diferents series de sets que han fet basades en Star Wars. Han tret sets per pràcticament cadascuna de les sis pel·lícules i després hi ha un sèrie genèrica amb dissenys basats amb les Guerres Clon i diria que també hi ha naus de l'univers expandit. Hi ha alguns sets en plan col·leccionista que ronden o passen els 200 euros, la Death Star o el Super Star Destroyer, per exemple.

He fet un mini vídeo amb el muntatge del TIE Fighter, és el primer cop que faig un vídeo d'aquest estil, m'ha fet gràcia.


Tot sigui dit la gran quantitat de naus que van fent és força al·lucinant, també ho són els preus tot sigui dit. Fa un temps vaig llegir un article on comentaven el cas empresarial de Lego. Varen passar de pràcticament arruïnar-se a passar per davant de Mattel en quan a ventes de joguines. Canvis en la directiva varen orientar l'empresa cap un altre camí i han aconseguit el que han aconseguit. A diferència de Playmobil, per exemple, si que paguen les llicencies de marques (star wars, minecraft, super herois, etc) per poder produir sets relacionats amb pel·lícules i el que calgui. Probablement en aquest aspecte Playmobil sigui més "guai" creant les seves pròpies temàtiques i no agafant les d'històries d'èxit, però en qualsevol cas a Lego li ha funcionat. Probablement hagin trobat un públic objectiu com poden ser els pares i mares, que han hi han jugat de petits. També cal destacar tot el sets relacionats amb la robòtica, però això ja és una altra lliga.
En qualsevol cas, estic molt content d'aquest munt de naus i més, de poguer-les gaudir amb el meu fill, que tot i que varem començar tenint naus diferents cadascun les últimes pràcticament han estat regals conjunts. Les muntem junts, encara que a ell li encanta més jugar amb els ninos que acompanyen les naus, que no pas ajudar-me a muntar-les. Un cop muntades jo perdo més l'interès i ell comença a fer-les volar amb les mans per tot el passadís, beneïda imaginació.

Algunes de les naus que tenim i que més m'agraden són les següents:
Y-Wing i B-Wing
TIE Fighter  i  Millennium Falcon
Alguns dels ninos que acompanyen les naus


Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts