Age of Empires II HD

Desenvolupador:  Ensemble Studios
Editor:   Microsoft
Data publicació: 2002 (PC)

R

ecentment, aprofitant una oferta de Steam he comprat Age of Empires II HD. Primer de tot he de dir que el HD brilla per la seva absència. Sent sincer, crec que l'únic que han pretès en aquesta reedició és permetre resolucions de pantalla més grans que les originals. 
A la universitat em vaig inflar a jugar aquest joc. Jo i molts companys, recordo que en parlàvem força. Sempre m'han agradat els jocs d'estratègia, i aquest no podia faltar. Diria que a la versió III la van cagar força i ja no hi vaig jugar gaire. En qualsevol cas aquí estem per parlar de la versió II. Després de fer algun que altre canvi aquí i allà he aconseguit que el joc es vegi mitjanament decent, i he pogut per fi iniciar el joc.



Història


Suposo que tothom sap de que va així que no cal dir gaire. Es tracta d'un joc d'estratègia en temps real on comencem amb uns quants peons que ens permeten recollir els materials bàsics (menjar, fusta, pedra i or) per anar construint noves estructures pel poblat i poder crear un exercit. Amb l'exercit ens defensarem dels atacs dels altres poblats i a la vegada podrem atacar als altres per guanyar la partida. Existeix un mode història on haurem de realitzar una sèrie de missions, normalment dirigides a construir quelcom, recollir x quantitat de materials o destruir un poblat. 
A mesura que anem avançant el joc haurem d'anar descobrint noves tecnologies que ens permetran crear nous edificis i unitats. Avançarem d'època i per tant l'aspecte del poblat, tecnologies i armes variaran.

Opinió


Si estigues escrivint això fa 10 anys hauria de dir que estic meravellat amb aquest joc i que és la pera, però no és el cas. El joc em continua agradant, més o menys tot està al seu lloc, tal com jo el recordava. El tema gràfic, tot i que pensava que no m'importaria gaire, em va matar en un primer instant. Visualment el joc no ha envellit gaire bé per mi. Suposo que tinc la mirada acostumada als gràfics actuals, a la nitidesa de jocs com Starcraft 2 o Civilization V. No és un impediment per jugar i gaudir del joc, però tira una mica enrere. Algunes partides més faré, està clar que no al mode història, però si partides lliures on pots gaudir 100% del joc.Després de jugar-hi unes hores, he de dir també que poc a poc t'acostumes de nou als gràfics antics i ja no fa tan mal. En qualsevol cas és "història viva" dels videojocs d'estratègia i per tant cal tenir-lo com a referència i en el seu moment va marca una etapa més en aquests tipus de jocs.

Gameplay


A continuació passo un petit gameplay, com les partides son força llargues he fet un mix amb diferents punts de la partida.


Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts