Facebook, Twitter, Linkedin, Instragram, Goodreads, Steam, Google+

Mai he estat pioner en xarxes socials. No em desagraden, tot i que tampoc m'agrada escriure el minut a minut del que faig. El que si que no he entès mai, fins ara, és l'especialització d'algunes d'elles. Jo creia que amb Facebook o Twitter ja n'hi havia prou, no calia fer gaire més. El temps per sort m'ha tret la raó, si és que mai la vaig tenir. Hi ha espai per altres xarxes socials i diria que les més especialitzades han anat creixent en els últims anys.
Per posar una mica de context diré que tinc contes en les següents xarxes:
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Google +
  • Linkedin
  • Goodreads
  • Steam
Com a mínim que jo recordi. Per la seva pròpia naturalesa l'ús que els hi dono és diferent en cada cas.

Facebook

Facebook va ser la primera, i d'alguna manera ha marcat molt. No diré que sigui perfecta, però varen saber trobar l'idea encertada en el moment encertat. La utilitzo, cada cop menys, per mantenir un mínim contacte amb amics, familiars i gent que has conegut en algun moment de la teva vida. Últimament l'únic que hi trobo són vídeos de superació, vídeos de indignació i vídeos graciosos, a part de les fotos d'aniversaris i similars. Com ja he dit he passat a consultar-la menys i no se realment perquè, no m'interessen el jocs ni res del que ofereix més enllà del que ja he comentat. L'accés és privat i per tant només veuen el continguts les meves amistats, això fa que hi acostumi a penjar continguts més personals amb una certa despreocupació

Twitter

Twitter ha estat un cas diferent. Em vaig crear la conta i amb prou feines la vaig utilitzar al principi. Els 140 caràcters em semblaven una limitació, i tampoc entenia molt bé com anaven les coses. Amb el temps li he trobat el punt i ara la utilitzo més que l'anterior. Els 140 caràcters fan que pensis les coses més de dues vegades abans de cagar-la. A més a més per seguir noticies generals és molt més immediata, això és probablement el que més m'ha agradat. Amb una ullada ràpida et permet saber les quatre noticies del dia. L'accés al meu perfil és públic, això fa que em pensi les coses dues vegades abans de posar res.

Instragram


La fotografia mai ha estat el meu fort tot i agradar-me. Tant de bo tingués temps i aptituds per aprendre a fer fotografies com cal, però mentre això no passi Instragram em serveix per creure que en faig de bones. Al principi em va entusiasmar, cada dia feia alguna fotografia, li aplicava algun efecte diferent, contrast i cap al núvol. Amb el temps he deixat de penjar tantes fotografies i a més a més la consulto molt de tant en quan. Com que el meu dia a dia no justifica pujar cada dia alguna cosa, ho deixo per les vacances on és més fàcil trobar quelcom que valgui la pena fotografiar.

Google+

Aquí el gran dilema. Està clar que aquesta xarxa social, després d'altres invents de Google, va arribar tard. El nínxol de mercat ja estava ocupat per Facebook. Jo em vaig mig obligar a utilitzar-la, però al final és pesat. Ja se que hi ha aplicacions multixarxa que et permeten crear qualsevol entrada en varies xarxes socials, però tot i això l'he deixada una mica apart. Google ha sigut llest i una mica l'esta posant en calçador a tot arreu, de manera que al final blogs com aquest es poden integrar amb Google+, els comentaris poden ser els de Google+ igual que passa amb Youtube, etc. Intento tornar a utilitzar-la amb certa freqüència a veure si ho aconsegueixo. Al igual que amb Facebook tinc l'accés privat per que només puguin veure la majoria de les coses els familiars i amics.

Linkedin

Abans de Linkedin diria que tenia perfil a Xing, en qualsevol cas sembla que la primera ha acabat absorbint casi tot el mercat. Com ja he dit primer no veia molt sentit a les xarxes especialitzades, però aquest és un clar exemple que sí valen la pena. Et permet gestionar la teva experiència laboral, trobar gent que treballa del mateix que tu, companys de feina, etc. Encara que no utilitzo molt l'eina dels grups i discussions, també tenen bona pinta ja que trobes professionals del mateix àmbit o fins i tot ofertes de treball. El tema de la quantitat de recruiters que t'hi trobes fent ofertes laborals es pot tornar una mica pesat però de moment es suporta bé.

Goodreads

Una de les últimes xarxes en les que entrat si no la última. Es tracta d'una xarxa social que gira al voltant dels llibres. Podem llegir comentaris i valoracions que fa la gent de llibres, veure fins i tot recomanacions d'escriptors que estan dintre de la xarxa, etc. Té a més a més una aplicació per mòbil força bona que et permet escanejar el codi ISBN dels llibres que tens, i els dona d'alta a la teva biblioteca. Pots anar anotant la pàgina per la que vas del llibre que llegeixes, o indica si ja l'has acabat. És una forma de tenir registrats els llibres que has llegit i quan els has llegit. Aquest últim punt em va agradar força perquè fins ara tenia un vell excel on ho apuntava tot. El cercle d'amics que la tenen és petit però com ja he dit em va molt bé per mirar comentaris de la gent abans de comprar un llibre per exemple.



Steam

Durant un temps he cercat i trobat algunes webs com Goodreads, però per videojocs. La veritat és que no he trobat cap que m'acabi d'agradar (Grouvee, Dpadd, Backloggery). A totes els manca quelcom. Continuaré cercant alguna que compleixi amb les meves expectatives, però mentrestant utilitzo tota la part social de Steam. No es tracta realment d'una xarxa social, és en realitat una plataforma de videojocs. Pots comprar una infinitat de videojocs de forma electrònica, i gestionar la teva pròpia biblioteca de jocs. Però també tens el teu perfil, on es reflecteixen els últims jocs als que has jugat, els achivements aconseguits, i el nivell general que tens. També hi ha tot una sèrie de grups per intercanviar opinions sobre jocs, mentors que et recomanen jocs, etc.  Aquesta part que per mi és una mini xarxa social, tot i ser una mica confusa a vegades, em comença a agradar i a falta de res millor, és el que hi ha.




En definitiva, jo que sempre havia pensat que em quedaria amb el Facebook i res més, he acabat entrant a moltes més xarxes de les que pensava. Paral·lelament a tot això he de dir que a la feina hem passat per un parell o tres d'intents de xarxes socials pels treballadors dirigides a temes laborals. La idea és bona, hauria de permetre posar en contacte gent de les diferents delegacions mundials, que tinguin necessitats similars i permetre així compartir informació i coneixements específics sobre els projectes realitzats. A la pràctica no han acabat de triomfar. Em dona la sensació que la gent d'altres països les utilitza més o menys, però pel que fa als treballadors d'aquí poc moviment.

Després de tot doncs, poder si que les xarxes socials especialitzades tinguin sentit, el futur dirà, però avui en dia té tota la pinta que aniran a més i segurament en sortiran de noves, caldrà veure doncs on estarà el límit o el punt de saturació.

Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts