Randal's Monday

Desenvolupador:  Nexus Game Studios
Editor: Daedalic Entertaiment
Data publicació: 12 de novembre 2014 (PC)

J

ugant a l'Indiana Jones in the fate of Atlantis m'ha portat molt bons records de les aventures gràfiques. Seguin aquesta idea m'he decidit per provar alguna de les aventures gràfiques més actual. Entre les que hi havia per escollir he vist Randal's Monday. Una aventura gràfica amb segell espanyol, i una pinta de ganberra que no s'aguanta. De primeres el que més em va atraure varen ser la gran quantitat de referències a "freakades" que m'agraden. Des de pel·lícules, a sèries, jocs etc.
A continuació explico la història per sobre y sobretot la meva opinió, ara que pràcticament he acabat el joc.

Història


Seguirem la història d'en Randal, un cleptòman, sociòpata i borratxo, durant uns quants dies de la seva vida. L'únic problema és que per un seguit de fets, els dies en realitat seran sempre el mateix dilluns. Dilluns que s'anirà repetint però sempre amb certs matisos, hi haurà objectes que d'un dia per l'altre ja no hi seran, accions que fem un dia l'altre serà com si no ho haguéssim fet i en altres casos el que fem si tindrà continuïtat. Tot girarà al voltant de l'anell de compromís que el seu amic Matt pretén regalar a la seva promesa. Els poders màgics d'aquest anell transformen els dies d'en Randal i durant tot el joc s'haurà d'enfrontar a diferents problemes per aconseguir retornar el curs de la història a on estava abans de començar tot. Pel mig trobarem de tot; referències a Star trek i Star Wars que s'acaben convertint-se en Trek Wars, objectes com en Wilson (la pilota de bolei) en unes estanteries d'una oficina, motxilles de protons dels Caçafantasmes en una casa de penyores i un llarg etcètera de referències tant en els diàlegs dels personatges com en els objectes que surten per pantalla.


Opinió


Se'm fa difícil donar una opinió sobre l'aventura. La història en general és divertida, l'aspecte gràfic m'agrada, tot molt ben dissenyat encara que algunes de les animacions em patinen un mica. El doblatge anglès el trobo força bo, i poder patina en algun personatge secundari on la veu, per mi, no acaba d'encaixar en l'aspecte del personatge. Els puzles tenen la seva dificultat, jo he acabat tirant de guia per poder avançar, tot i que d'alguna manera els diàlegs et condueixen el suficient com per anar tirant endavant. Obviaré alguns errors de programari que m'he trobat, fins el punt d'haver de sortir i tornar a entrar al joc per que aparegués un objecte en pantalla que no sortia, cosa normal, com a mínim per a mi com a programador ho veig normal. I per últim i el que per a mi marca més la opinió, els diàlegs. Els diàlegs son divertits, estan força entretinguts i són molt complets. El problema es que per algú que el que vol és jugar i interaccionar una mica, són massa llargs. Hi ha moments del joc que són com veure una pel·lícula, estàs quiet veient com els personatges parlen. Les vegades que tu pots interaccionar en el diàleg pràcticament, excepte en algun cas, acabes seleccionant totes les opcions una rere l'altre i ja està. Sí, són divertits però se m'han fet força pesats en molts punts del jocs, acabo el joc pensant que no he fet gairebé res, només portar el personatge d'un canto a l'altre, com si fos un taxista.
En general li dono un aprovat, perquè hi ha molts aspectes que m'agraden, però no sé si es que no estic acostumat a aquest tipus d'aventures gràfiques o que la història tot i estar bé no m'ha atret tant com esperava, la qüestió és que ha quedat per sota les meves expectatives.


Vídeo


Com sempre m'agrada posar una mica de gameplay, en aquest cas he fet un let's play, he creat una llista de reproducció amb els vídeos de tota l'aventura (Randa'ls Monday Youtube Palylist), aquí hi ha el primer:





Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts