Ori and the Blind Forest

Desenvolupador:  Moon Studios
Editor: Microsoft Studios
Data publicació: 11 de març 2015 (PC)

C

om ja he dit més d'una vegada, els jocs d'acció plataformes o scroll lateral o com sigui que es diguin avui, no són del meu tipus de jocs preferits. Tot i això sempre es poden fer excepcions. En aquest cas Ori and the blind forest tenia pinta d'acabar sent-ne una, per això no vaig dubtar gaire en comprar-lo i jugar-hi. Només la introducció del joc i les quatre coses que havia vist per youtube van ser suficients per deixar-me embadalit.


Història


Estem al bosc de Nibel i la veu del Spirit Tree ens explica la història de Ori. Durant una tempesta, Ori va caure de l'arbre i perdut pel bosc, va acabar sent adoptat per una criatura anomenada Naru. Naru cria a Ori com si fos el seu fill, però un cataclisme afecta a tot el bosc i fa que comenci a escassejar l'aliment. Naru mor deixant a Ori tot sol. Aquest començarà a explorar el bosc fins acabar abatut per la gana a prop del Spirit Tree, qui li retorna les forces. Sein, un esser màgic acompanyarà i guiarà a Ori pel bosc, ajudant-lo a lluita contra els diferents enemics que es trobarà. L'aventura té un objectiu concret, aconseguir recuperar la llum per tal de tornar a la vida tot el bosc. Per fer-ho caldrà restaurar el balanç entre els diferents elements de Nibel, aigua, vent i calor.

En una de les aventures Ori acabarà coincidint amb Gumo, una mena d'ésser en forma d'aranya que és l'últim supervivent de la seva espècie. Tot i que sembla que al principi refusi a Ori, quan veu que intenten retornar el balanç al bosc, l'ajudarà. També descobrirem perquè Kuro, el mussol, és tan hostil vers l'Ori i perquè va agafar el nucli de llum del Spirit tree, trencant el balanç dintre el bosc.
Resolts els misteris de perquè ha passat tot només quedar que Ori recuperi la llum tot evitant els atacs de la Kuro i així restauri el bosc tal com estava abans que comences tot.

Opinió


M'és una mica difícil opinar sobre el joc. De fet tinc opinions contraposades. Per una banda l'aspecte visual, les animacions, l'ambientació i els personatges m'encanten. Només això ja em compensa jugar-hi, ha estat una experiència només per això. Però per una altra banda la meva incapacitat per prémer dos botons a l'hora ha fet que el jocs es fes més pesat del que seria d'esperar. Molt llarg, re-intentar tantes vegades algun dels mapes se m'ha fet força farragós. Això juntament amb la inevitable repetició en certs moments ha fet que estigues a punt de deixar el joc. Em sap greu perquè tot era favorable perquè m'encantés. Tot i això no està malament.
Les animacions i la història m'han encantat li donen un aire màgic a tot el joc que em té al·lucinat.

Cal destacar també que el mapa no és lineal del tot. Podem anar cap un canto o altre del mapa i de fet hi ha punts que no son accessibles fins que obtenim les habilitats necessàries. Això m'ha sembla interessant fins que he hagut de recorre tot el mapa en direcció contraria només per poder continuar per una zona nova. Les diferents habilitats es van obtenint sense massa problema, tot i que certs elements costen d'agafar.
El sistema de guardat no m'acaba d'agradar. Es va guardant el joc a mesura que arribem a certs punts, però també es pot guardar el joc en qualsevol moment utilitzant "soul links", una mena de material que pots anar recollint durant el joc. Si en el punt on estàs no en tens, no pots guardar i això pot implicar haver de refer una bona part de la zona si et maten. Per una persona amb les habilitats d'un nen de 2 anys segurament no seria gaire problema, però en el meu cas que moro cada dos salts doncs ha estat una mica molest.

En definitiva m'ha agradat, i probablement hi tornaré a jugar, tot i que un cop acabat el joc no pots anar recorrent lliurement el mapa si no que has de començar l'aventura de nou.

Vídeo


A continuació un vídeo amb la intro del joc, simplement brutal, i una mica de gameplay per fer-vos a la idea de com és el joc..






Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts