The Martian

Autor: Andy Weir
Editorial: Crown Publishing Group
Any publicació: 2011

U

na vegada més, i ja comença a semblar costum, el company de feina m'ha recomanant aquest llibre. En aquest cas el mèrit real el té Goodreads, ja que el llibre sortia com el més votat dintre de l'apartat de ciència ficció i per això el va llegir ell. Curiós ja que jo li vaig explicar que era Goodreads, i al final resulta que el que no si fixa sóc jo.En qualsevol cas, no vaig tardar gaire en anar a Amazon i comprar-lo, això de tenir un Kindle comença a ser un perill, massa fàcil i ràpid, comprar i descarregar el llibre. Un cop comprat hem vaig llegir de que anava, si ja ho sé, té collons la cosa, primer es mira de que va i després es compra, però jo sóc així. I sort que ho vaig fer així, perquè crec que si hagués llegit l'argument del llibre abans, no l'hagués comprat. 


Història


La història probablement no sigui molt original, però com a mínim és curiosa. Estic apunt de fer un spoiler de les primeres 10 línies del llibre, així que tècnicament crec que no serà cap gran desastre per la gent que no l'hagi llegit. Tot comença amb a Mart, llegim a una persona que ens explica com està de fotut. Ens diu que no està mort i que es troba totalment sol a Mart. A partir d'aquí Mark Watney mitjançant un format de "diari personal o log" ens va explicant les seves desventures i com ha arribat a aquesta situació i sobre tot com pensa ensortir-se'n. L'autor comença així a descriure en boca del personatge totes les eines i mecanismes que pensa utilitzar el personatge per intentar sobreviure el màxim de temps, a l'espera que la pròxima expedició a Mart el pugui salvar. 

Fins aquí l'explicació, no vull dir més que sinó serà spoiler total.



Opinió


Tot i començar amb molts dubtes és un llibre que m'ha agradat molt. És ràpid de llegir, no es fa pesat, just el contrari del que creia que passaria. El fet que part del llibre sigui com entrades d'un diari personal on el protagonista ens explica el que li ha passat, el fa més àgil. A més a més el personatge, dins la seva soledat, continua amb bon humor, no para de fer comentaris sarcàstics al llarg de tot el llibre. Crec que l'humor que desprèn el personatge és un dels punts més forts del llibre, i és quelcom que no m'esperava. L'últim quart de llibre es fa una mica més pesat, més que res per que es descriuen tot una sèrie de temes més tècnics, però en qualsevol cas en conjunt a mi m'ha agradat molt. Estic segur que si mai s'arriba a fer una missió tripulada a Mart aquest llibre es tornarà a posar de moda per les seves implicacions.

He llegit per internet que es prepara la versió cinematogràfica del llibre per aquest 2015, sembla que tot a mans de Ridley Scot. Doncs molt bé, crec que la novel·la té un ritme molt cinematogràfic i segur que no els costarà gaire fer-ne una bona adaptació, com a mínim és el que espero.

Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts