Grid 2: Conducció de cotxes en mode arcade


Desenvolupador:  Codemaster Racing
Editor:   Codemaster
Data publicació: 27 de Maig 2013 (PC)

S

empre he tingut dubtes a l'hora d'etiquetar els jocs de cotxes entre simuladors i arcade. Suposo que com no soc un gran jugador d'aquests tipus de jocs m'és difícil veure-ho. En aquest cas he comprat Grid 2, per mi és un arcade amb tocs de simulador, però arcade abans que cap altra cosa. La gran diferència entre un joc arcade o un simulador, per mi, hauria de ser el realisme d'un i altre. I com és lògic el realisme pot ser en uns aspectes o altres. El gràfics són força realistes en aquests joc, les físiques dels cotxes també, però segons el nivell de dificultat escollit, quan xoques amb altres cotxes o elements del circuit continues corrent tant tranquil, perdent temps i velocitat això sí. Aquesta forma de jugar menys realista és el que em decanta per dir que es més aviat un avançaments, dels xocs amb altres conductors i un gran etcètera d'accions que calmen els teus instints més primaris. En el seu moment vaig jugar a casi tots els Need for speed, i sempre m'han agradat per que per avançar en el joc i fer carreres no calia ser un mega jugador, simplement seleccionar el nivell de dificultat adequat i practicar una mica. 
Per una altra banda he provat jocs de simulació de conducció com Euro Truck simulator, on portes camions de transport per Europa traginant mercaderies d'un lloc a l'altre. En aquest cas el realisme em supera. Només començar ja és una odissea carregar el trailer de mercaderies correctament al camió. Després la circulació amb transit implica mil situacions, des de accidents per girar massa ràpid i emportar-te cotxes parats, excessos de velocitat, haver de pagar peatges, posar gasolina, si xoques danyes el camió i l'has de reparar, o danyes la càrrega i et descontent diners del pagament que reps per entregar-la, i moltes situacions més. Pot arribar a ser divertit però està clar que dista molt de jocs com el Drive 2 on el que prima és disfrutar i alliberar adrenalina amb una carrera ràpida de com a molt cinc minuts.

Els moviments, sons i físiques són realistes. Els gràfics com sempre em semblen molt bons, però qualsevol superexpert em podria rebatre que si això que si allò, així que en la meva opinió són més que bons, però segur que hi ha jocs amb millors prestacions, i més sabent que el jocs és del 2013 i que a principis d'any varen treure el GRID Autosport que és una versió posterior del jocs on segur milloren moltes coses.

En quant a la jugabilitat em sembla molt bona, el joc és directe i això és el que m'agrada i el que busco en els jocs de cotxes. L'hiperrealisme està molt bé a vegades, però quan el que vols és fer una partida ràpida per passar uns minuts divertits, el millor és un joc on selecciones el circuit, el cotxe i poc més.

He gravat una vídeo d'una de les partides. M'ha fet gràcia per que el circuit és per Barcelona, la carrera és del tipus eliminatori, de forma que cada 15 segons l'últim cotxe és eliminat de la carrera.



En un moment de la carrera utilitzo el botó Y (com a mínim si jugues amb un gamepad). Per mi és una mica de trampa, però és divertit utilitzar-lo. Bàsicament el que fa es tirar enrere uns segons, així que si has agafat malament una corba o has xocat amb quelcom, pots tirar enrere i corregir-ho, sense haver de tornar a fer la carrera. Això per mi es força útil, ja que tinc tendència a fotre'm el pinyo al final de la carrera i engegar a dida la carrera sencera.

Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts