Llibres i còmics 2016


Llista de llibres i còmics que he llegit al llarg d'aquest passat 2016, han estat més dels que esperava, agafar el transport públic cada dia ha ajudat molt:


Llibres:
  • SevenEves: Un principi força bo, però la segona meitat del llibre se m'ha fet eterna. La història parteix d'una destrucció de la lluna que desencadena en la terra l'exterminació de tot ser viu. La primera part versa sobre com s'organitzen diferents formes per preservar la humanitat. 
  • Armada: Esperava el llibre amb moltes ganes després de Ready Player One, però ha estat una gran decepció. No m'ha sembla una història gaire original, segurament trobaria alguna pel·lícula dels 80 amb punts en comú. Les referències als 80 i 90 són molt bones i aboquen una mica de nostàlgia però no es suficient per fer d'aquest un gran llibre com si ho va ser l'anterior d'aquest autor.
  • Amanecer RojoUna societat futurista on tot esta organitzat per castes ( amb noms de colors ) i mentre uns viuen com esclaus altres son considerats pràcticament com a deïtats. Un dels esclaus aconseguirà infiltrar-se en els entrenaments militars de les castes altes amb l'objectiu de destruir el sistema des de dintre. L'ambientació no està malament, la narració es correcta però crec que allarga massa la segona meitat del llibre. Al ser el primer d'una trilogia (crec que son només tres) et deixa amb les ganes de saber més. Aquest primer en general m'ha sembla entretingut.
  • Golden Son: Continuació de "Amanecer Rojo".  Aquí la història ja em sembla que l'han volgut estirar massa. Més acció, més sang, però no m'ha acabat d'agradar tant com la primera. El protagonista comença a tenir el pes necessari per iniciar la revolució que ell desitja. 
  • Neverwhere: Crec que ha estat l'any on he llegit més de Neil Gaiman, entre llibres i còmics. Aquest llibre, juvenil, m'ha encantat. Presenta una societat londinenca quotidiana, però de sobte tot canvia i el personatge principal es veu immers en una aventura on passa a ser invisible a tothom i passa a entrar al "Londres de sota" un món que de sers màgics que viu sota el Londres que tots podem veure. Fins on sé és un novel·lització d'una sèrie de televisió homònima i creada pel mateix Neil Gaiman.
  • Earth Unaware: Una vegada més tornem a les històries del Joc d'Ender. En aquest cas es tracta dels conflictes previs al Joc d'Ender, els primer atacs alienígenes a la terra. No donava gaire pel llibre i la veritat és que aquest primer no m'ha desagradat. Presenta també a Mazer Rackham, personatge important en la trilogia original i que aquí podem viure les seves aventures que l'acabaran convertint en el salvador de la humanitat. 
  • Earth Afire: Segona part d'aquesta trilogia prèvia al Joc d'Ender. Una mica més d'acció i una continuació una mica més estàndard dintre de la saga, una mica de politiqueo, armes i gent molt valenta. 
  • Earth Awakens: Última part de la trilogia i una conclusió sense cap gran sorpresa com ja era d'esperar. En general m'ha agradat la trilogia, res de l'altre món però amb aquesta saga crec que tot m'està bé.
  • Calamity: Última entrega de la saga Reckoners, l'esperava molt impacient ja que les dues entregues anteriors em van encantar. I aquesta no ha sigut per tant, ja és veia a venir que el tancament o explicació de tot no podia ser gaire espectacular. Tot i això una trilogia que m'ha agradat i he gaudit molt. 
  • Ànima: Una sorpresa, tot sigui dit. Una novel·la d'intriga, amb indis nadius americans i on parts del text son narracions del que veuen i senten els animals que hi ha per la zona on es desenvolupen els fets. 
  • Embassytown: Com era d'esperar sent de China Miéville, una història futurista molt estranya i a la que no he trobat un sentit especial. Està molt bé la paranoia que és munta l'autor però no li he trobat la gràcia. Està molt bé tenir la capacitat per imaginar aquests mons i les relacions entre espècies però la història de fons hauria d'estar al nivell.
  • Daemon: Que passaria si algú aconseguís crear una IA suficientment intel·ligent com per acabar controlant-nos. Doncs en part aquesta és la base del llibre, però amb una sèrie de misteris i assassinats. Mitjançant la xarxa aquesta IA recluta un autèntic exèrcit de gent per dur a terme el seu objectiu. Esperava una mica més de background tecnològic, però no està malament. 
  • Freedom: Segona part de Daemon. La IA evoluciona fins a tenir controlat un munt de gent mitjançant un videojoc. Intenta crear una societat més justa però les formes no son les més correctes. Una bona continuació, per mi ha derivat tot de la vessant més tecnològica a un tema més polític. No m'ha aportat tant aquesta part com si la primera que hem va semblar més innovadora.
  • L'assassí que va somiar amb un lloc al cel: Segona Una novel·la més d'aquest autor que escriu aventures esbojarrades i amb uns punts de partida delirants. M'ha divertit molt.
  • La ciudad al final del tiempo: Una burrada que se m'ha fet pesada, no he entes per on anava la novel·la i que m'he acabat per tossut, però després de cinquanta pàgines l'hagués pogut deixar fàcilment. No dic que no estigui bé, simplement que no hi he connectat des del principi.
  • Hijos del Dios binario M'ha agradat molt. Una mica de conspiració, experiments secrets, una periodista que investiga el que no toca i tot amanit amb una mica de tecnologia i hacking.
  • Los últimos días de nuestros padres:  L'autor, Joël Dicker, ha estat força esmentat i vaig decidir començar per aquest llibre. La veritat és que tot i que està bé no destaca en res, em vaig quedar com si hagués llegit una història més. 
  • Mitja guerra Final de la saga El mar trencat. Diria que m'ha agradat més que el segon llibre. Una clausura a la història de venjança iniciada en el primer llibre. 
  • La verdad sobre el caso Harry Quebert Després de quedar una mica decebut amb el primer llibre que llegia de Joël Dicker, vaig llegir aquest. Aquí la història si que ha valgut la pena. Una desaparició, un misteri i històries que s'expliquen en moments temporals diferents. Un bon relat que aguanta el misteri fins el final. La relació entre els personatges dona molt que pensar i et fan plantejar certs temes incomodes. 

Còmics:

  • Ataque a los Titanes (del 5 al 19): A mesura que avanço en la història entro en contradicció. Per una banda la història m'agrada, i per l'altra crec que s'està allargant massa i ara que he arribat a l'últim llibre publicat encara se'm farà més pesat perquè caldrà anar esperant mesos pel següent llibre.
  • Monster ( del 4 al 10 ) Genial. M'ha encantat tot i que algun dels volums es fa una mica pesat. Estic buscant altres còmics de l'autor, perquè m'ha encantat des del dibuix fins el guió.
  • Sandman ( del 1 al 8 ) Recopilatori dels còmics de Neil Gaiman. No coneixia aquest còmic i m'està encantat. La barreja de mitologia i història, més tot el món fantàstic de Neil m'enamora des de les primeres pàgines.
  • Aama ( 1 a 4 ) Còmic de ciència ficció amb un estil molt dels 80, ciència ficció de l'antiga. M'ha agradat, una història rodona, però hem quedo més amb la ambientació, el tipus de dibuix i la narració, més que en la història en si.
  • Normal Life La història d'un espanyol a Irlanda, en mig del conflicte terrorista entre els unionistes i els separatistes. Acaba infiltrat en els grups radicals unionistes, desconfiant de tothom per no saber ja qui son o no els amics. 

Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts