Max Payne 3

Desenvolupador:  Rockstar Studios
Editor: Rockstar Games
Data publicació: 1 de juny 2012 (PC)

E

l pròxim llançament de GTA V per PC m'ha fet recordar un altre joc de Rockstar que tenia a mitges des de feia força temps. Parlo de Max Payne 3. Un joc que em varen recomanar fa temps i que vaig començar però per mil històries que no venen a cuento, el vaig acabar deixant aparcat. La veritat és que quan el vaig començar la història em va enganxar força tal com s'intercalen les animacions on es desarrolla la història, amb el joc mateix i les seves missions, em va fer endinsar-me en la història molt ràpidament.  He de dir també que tot i que vaig gaudir immensament el Max Payne, sobretot pel tema del temps bala, el Max Payne 2 diria que ni va passar per les meves mans. No recordo molt bé el perquè, probablement no tenia un PC capaç de moure'l en el seu moment. 


Història


Una vegada més tinc el dubte fins on explicar, perquè val molt la pena el joc, i veure't dins la història d'una forma tant bona. El joc parteix un cop han passat 9 anys del que va ocorre en el Max Payne 2. Com ja he dit no recordo haver-hi jugat així que ni idea, però en qualsevol cas tampoc et limita a poder-hi jugar. Sigui com sigui Max està fet caldo, tot el dia bevent alcohol i ingerint calmants. Fins que apareix un personatge que li ofereix una feina com agent de seguretat privada a Sao Paulo. Es tracta de protegir a una de les families més adinerades de la zona, els Branco. Tot es comença a enredar amb el segrest de Fabiana, la dona d'un dels tres germans Branco. A partir d'aquí ens veiem immersos en una sèrie de trames que aniran més enllà d'un simple segrest per pasta. Max es veurà en moltes situacions, la majoria dels casos dolentes, on no sabrà qui és la gent de confiança i qui no.

Opinió


Després de deixar el joc aturat força temps m'he reenganxat a la història fàcilment. Pot semblar molt típica però no està malament. El que m'ha agradat força és la proporció justa entre talls per animacions i la missió pròpiament. Trobo que li dona molta fluïdesa a la història i a mi m'atrapa més.
Visualment em sembla molt bo, molt realista i amb un nivell de detall al·lucinant. He flipat quan tot passejant per les faveles et trobes una petita pista de futbol amb quatre crios jugant. Normalment les animacions en segon pla acaben sent una mena de bucles, més o menys llargs, on es fàcil trobar-hi un patró de repetició. En aquest cas em va sobtar que no era així, semblava que fecin quelcom totalment diferent cada cop, fins al punt que de sobte els fan un crit (en plan, cap a sopar que ja es tard) i els nens marxen de la pista com si res. Pot-ser és una tonteria, però m'ha semblat extraordinari.
La forma de jugar no és la que més m'agrada, similar al que em va passar al Spec ops, els shooters en tercera persona no m'acaben d'anar bé. Segurament és un problema cerebral meu, però sempre acabo fent moviment i posant-me en llocs on perdo totalment la perspectiva i no veig res. Tot això es pot compensar amb el temps bala, que sempre m'ha agradat i tendeixo a utilitzar-lo molt, em sembla brutal.

Vídeo


No he fet un let's play de tot el joc he faig últimament, simplement uns quants talls de gameplay per donar una idea de les mecàniques de joc i com és veu.





Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts