Trofeus PlayStation

 

N

o tinc clar quin va ser el primer trofeu d'un joc de PlayStation que vaig guanyar. No recordo en quin moment em va semblar el sistema de trofeus interessant. Si recordo el primer trofeu platí que vaig guanyar, The Order: 1886. 

Sistema de trofeus

No vinc a descobrir res nou però ja que hi som, millor fer una petita pinzellada de com funciona el sistema de trofeus de PlayStation, sistema que cal dir va canviar no fa gaire, una mica abans del llançament de PS5 si no vaig errat. Bàsicament PlayStation des de fa temps incorpora un sistema de recompenses, en forma de trofeos, per aconseguir certes fites en els jocs. Playstation 3 va ser la primera en incorpora aquest sistema que s'ha continuat a PsVita, Ps4 i Ps5. A mesura que un jugador avança dintre dels jocs aconsegueix trofeus, ja sigui per superar certes zones, per aconseguir una certa quantitat de monedes, mort o fer accions especials que requereixen habilitat i paciència. Cada joc és diferent i cada joc estableix les fites que cal complir per als seus trofeus. Alguns trofeus son ocults i per tant cal tenir una mica de sort o cercar informació per internet per tal de saber que cal fer per aconseguir-los. D'altres son visibles i la descripció acostuma a donar pistes del que cal fer. En el menú de trofeus de les diferents consoles l'usuari pot veure els jocs que té i la quantitat de trofeus que ha aconseguit i els que li queden de cadascún. En general la majoría de jocs tenen un trofeu final de platí, el trofeu màxim i que s'obté al obtenir tota la resta de trofeus. Adicionalment els usuaris obtenen una puntuació global basada en el valor que té cada tipus de trofeu. Així doncs com més trofeus platí més puntuació mentre que els més senzills d'aconseguir, bonze, valen menys de cara al valor global. A més a més, en el nou sistema, segons la puntuació global que es te, hi ha una mena de medalles, tres per cadascún dels tipus, que funcionen per rangs de puntuació. Quan se canvia de rang es modifica la medalla que veus en la consola. 



La meva experiència

He de dir que al principi al tema dels trofeus no li vaig donar molta importància, em semblava quelcom bastant difícil d'aconseguir i més per algú al que no li interessa repetir mil vegades el mateix per tal d'aconseguir un trofeu. Amb el temps vaig anar canviant la forma de pensar, no tots els trofeus eren tan difícils d'obtenir, ni tots els jocs eren igual d'exigens en donar-te trofeus, de fet alguns jocs tenien el trofeu com alicient i podies allargar el temps de jocs mirant d'aconseguir el trofeu que et faltava per tal de tenir el platí. Hi ha molts jocs que han trobat un negoci en els caçadors de trofeus. Sobint son jocs senzills, sense gaire alicient, barats  i que la gent compra perquè en poc temps és fàcil d'obtenir el platí. I sí, jo he comprat alguns d'aquests en moments d'aburriment i de no saber a que jugar, sobretot per la PsVita. Realment no crec que com a norma decideixi comprar o no un joc segons la dificultat dels trofeus, però si que hi ha jocs que si m'agraden m'interesso per saber que cal fer per obtenir el platí. Hi ha moltes webs amb guies de com obtenir els trofeus i sobretot amb puntuació i temps estimat del que consta aconseguir el platí en cada cas. Alguna de les que utilitzo habitualment son:


Pel que fa a la meva particualar caça de trofeus aquests és el meu nivell actual. No és molt, però la veritat és que pel temps que realment li puc dedicar a jugar n'estic força orgullós :-):





Per acabar m'agradaria recomanar també la pàgina (https://psnprofiles.com/). Es tracta d'una pàgina on pots connectar la teu compte de Playstation i carrega tota la informació dels trofeus que tens. Amb la teva informació més la d'un munt més d'usuaris poden crear diferents rankings. D'aquesta manera pots veure per països o a nivell mundial en quina posició estas en quan a puntuació global de trofeus. Fins i tot pots filtrar per consoles i veure com vas.




Comentarios

Entradas populares de este blog

FPS en PC vs FPS en consola

Neptuno, Saturno, King Cobra....

Awesomenauts